Sandra Krogh-Bjerke
Rettigheter for Bedrifter

Rettigheter for Bedrifter

ved Kjøp av Undervisningstjenester fra Helseopplysningen Krogh-Bjerke

Dette dokumentet gir en oversikt over rettigheter og forpliktelser for bedrifter i Norge, Sverige og Danmark som kjøper undervisningstjenester fra Helseopplysningen Krogh-Bjerke, ENK (Organisasjonsnummer: 996 197 662). Vi ønsker at våre bedriftskunder skal være godt informert om sine rettigheter og viktigheten av en skriftlig bindende avtale.

Skriftlig Bindende Avtale

Ved kjøp av undervisningstjenester inngås en skriftlig bindende avtale mellom Helseopplysningen Krogh-Bjerke og bedriften. Denne avtalen spesifiserer følgende:

  1. Tjenestens omfang: Detaljert beskrivelse av undervisningstjenestene som skal leveres.
  2. Pris og betalingsbetingelser: Klare betingelser for pris, betalingsfrister og eventuelle gebyrer.
  3. Tidsplan: Tidsramme for levering av tjenestene, inkludert start- og sluttdato.
  4. Avbestillings- og endringsvilkår: Betingelser for avbestilling eller endring av avtalen, inkludert eventuelle kostnader.
  5. Reklamasjon og tvisteløsning: Prosedyre for reklamasjon og løsning av eventuelle tvister.

Angrerett og Avbestilling

Angrerett gjelder vanligvis ikke for bedriftskunder, men betingelsene for avbestilling og endring av avtalen bør spesifiseres i den skriftlige avtalen. Dette inkluderer:

  • Avbestillingsfrist og -gebyrer:
    • 30+ dager før: 100% refusjon.
    • 15-29 dager før: 50% refusjon.
    • 7-14 dager før: 25% refusjon.
    • 0-6 dager før: 0% refusjon.
  • Flyttegebyrer for endring av avtaledato:
    • 30+ dager før: 0% tillegg.
    • 15-29 dager før: 25% tillegg.
    • 7-14 dager før: 50% tillegg.
    • 0-6 dager før: 100% tillegg.

Reklamasjonsrett

Bedrifter har rett til å reklamere på undervisningstjenester dersom de ikke samsvarer med det som er avtalt eller har vesentlige mangler. Reklamasjonsprosessen er spesifisert i avtalen og kan inkludere:

  • Reklamasjonsperiode: Tidsramme for å melde inn reklamasjon etter at tjenesten er levert.
  • Løsning av reklamasjon: Hvordan eventuelle mangler skal utbedres eller kompenseres.

Viktigheten av en Skriftlig Avtale

En skriftlig avtale er essensiell for å sikre at begge parter er enige om vilkårene for leveransen. Dette gir klarhet og forutsigbarhet, og reduserer risikoen for misforståelser og tvister.

Kontaktinformasjon for Kundeservice

Hvis du har spørsmål om dine rettigheter eller trenger hjelp med en avtale eller reklamasjon, kan du kontakte vår kundeservice:

Vi håper at denne informasjonen hjelper deg å føle deg trygg på dine rettigheter når du handler undervisningstjenester hos oss. Takk for at du er vår kunde!